De Italiaanse Barok in de Nederlandse en Belgische kunstgeschiedenis: Historiografische tradities in vergelijkend perspectief

Symposium Gent, november 2009

Author(s)

  • Arnold Witte University of Amsterdam

DOI:

https://doi.org/10.18352/inc25226

Abstract

Introduction to Incontri 25.2 (2010)

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Arnold Witte, University of Amsterdam

    Arnold Witte promoveerde in 2004 op een proefschrift over de architectuur en decoratie het Palazzetto Farnese in Rome. Sindsdien continueerde hij zijn onderzoek naar Italiaanse kunst van de zeventiende eeuw met publicaties over andere Domenichino, Adam Elsheimer en Giovanni Lanfranco. Daarnaast doet hij onderzoek naar bedrijfscollecties in Nederland, en naar de geschiedenis van de kunstgeschiedenis (o.a. in de vorm van een becommentarieerde vertaling van Alois Riegls Entstehung der Barockkunst in Rom van 1908). Hij is verbonden als docent en hoofd onderwijs aan het departement Kunst-, religie- en cultuurwetenschappen van de Universiteit Amsterdam. 

Downloads

Published

2010-06-01

Issue

Section

Introduction

How to Cite

Witte, A. (2010) “De Italiaanse Barok in de Nederlandse en Belgische kunstgeschiedenis: Historiografische tradities in vergelijkend perspectief: Symposium Gent, november 2009”, Incontri. Rivista europea di studi italiani, 25(2), pp. 100–104. doi:10.18352/inc25226.